,, Szörnyeteg, mint színházi idegenvezető |
Kittinkatt |
2011.03.09. 11:22 |
A Szörnyeteg bemutatta a Budapesti Operettszínház legújabb musicaljének díszletét és valamennyiszereplőjét. A Szépség és Szörnyeteg főpróbái napok óta zajlanak, a szereplőknek nem könnyű megszokni a különleges alakú és súlyú jelmezeiket. A speciális anyagokat Münchenből hozták, hat héten át varrták a ruhákat. A maszkokat nemzetközi hírű mesterek készítették, a Szörnyeteg látványos Királyfivá válását David Merlini álmodta színpadra.
Színes Mai Lap |
Fehér falak között |
Kittinkatt |
2011.01.27. 15:20 |
Béres Attila Koldusopera-rendezése eltávolítja a nézőt a "kurvák és tolvajok" világától, de éppen csak annyira, hogy a kénkő szagából átadjon valamit.
Forrás: fidelio.hu
|
Az utca másik oldalán |
Kittinkatt |
2011.01.26. 14:43 |
Volt idő (úgy jó tizenöt-húsz évvel ezelőtt), amikor Kerényi Miklós Gábor volt a legprogresszívebb magyar operarendező. A Békés András visszavonulása és Kovalik Balázs feltűnése közötti szűk évtized egyértelműen az ő nevéhez kötődik a kiemelkedő rendezőegyéniségekben sosem bővelkedő magyar operaéletben, melynek korszakait így általában egy vagy két meghatározó rendezőhöz szokás kötni. S noha Kerényi tavaly nyári visszatérését megelőzően tíz éve (a C’est la guerre 2001-es operaházi felújítása óta) nem rendezett operát, s a kilencvenes évek második felében készített munkái sem érték már el a rendszerváltás körüli Hoffmann meséi, Mózes vagy Don Carlos színvonalát, biztosnak tűnt, hogy ez az operarendezői újjáéledés esemény a hazai operaéletben. A kérdés mindössze az volt, hogy az esemény művészi értéke, avagy bulvárjellege miatt kerül-e be a krónikákba – erről a miskolci Kékszakállú és a szegedi Carmen után most végre Budapesten is alkalmunk nyílt állást foglalni.
Forrás: operavilag.hu
|
Három férfi, két eset |
Kittinkatt |
2011.01.21. 10:47 |
Kálmán Péter, Szabó P. Szilveszter és Szabó Dávid, a január 14-én KERO® rendezésében hatalmas sikerrel bemutatott két opera, a Gianni Schicchi, illetve a Mario és a varázsló címszereplői mesélnek arról, milyen is a zenés műfajok királynőjét játszani a Budapesti Operettszínházban.
Forrás: operett.hu
|
Szemfényvesztők |
Kittinkatt |
2011.01.19. 11:28 |
Elsőre talán meghökkentőnek tűnhet Puccini vígoperájának és a kortárs Vajda János Thomas Mann-adaptációjának egy színházi estén történő bemutatása, de aztán az ember elgondolkodik, és megtalálja a kapcsolódási pontokat. Az operaházi Lohengrinre emlékeztető, gondolatébresztő plakát egyértelművé teszi, hogy szándékoltan hangsúlyozzák az összetartozást: a Szabó P. Szilveszter és Kálmán Péter félarcaiból összeillesztett torzkép már előre groteszk és nyomasztó érzéseket kelt a nézőben. Ugyancsak az egység jegyében fogant a Khell Csörsz tervezte díszlet, a nagyjából közös elemekből épített játéktér, továbbá Gyarmathy Ágnes jelmezei.
Forrás: opera-vilag.hu
|
Opera az Operettben? |
Kittinkatt |
2011.01.18. 21:41 |
Óriási teljesítményt nyújtott az Operett színház zenekara és művészgárdája péntek este. A dalszínház történetében először operát mutattak be a színpadon, ráadásul rögtön kettőt. Puccini Gianni Schicchi című vígoperája és Vajda János kortárs zeneszerző Mario és a varázsló című opusza méltán kötötte le az Operett közönségének figyelmét is.
Honnan jött az ötlet, hogy a Szegedi Operafesztiválról az Operett Színház fali közé hozzon két operát is, ami 25-30 év távlatában nem fordult elő?
Forrás: orientpress.hu
|
Opera az Operettben - Gianni Schicchi, Mario és a varázsló |
Kittinkatt |
2011.01.17. 17:36 |
Január 14-én különleges, kettő az egyben premierre került sor a Budapesti Operettszínházban. Kerényi Miklós Gábor ezúttal musicalek és operettek helyett két operát állított színpadra: Puccini Triptichonjának legtöbbet játszott darabját, a Gianni Schicchit, és Vajda János kortárs operáját, a Mario és a varázslót. Érdekes párosítás, mert bár a helyszín mindkét esetben Olaszország, a hangulat és a történet mélysége jelentősen különbözik egymástól. KERO viszont nagyon tudja, hogyan, és főleg: kikkel lehet a közönség számára fogyaszthatóvá tenni egy – illetve két – ilyen előadást.
Már a darabok megtekintése előtt is komolyan elgondolkoztunk azon, hogy vajon miért pont ez a két mű lett összekapcsolva. Igazán jó magyarázatunk még most sincs rá, viszont ez így kétségtelenül praktikus megoldás volt. Ha egy egyfelvonásos, rövidebb darabot akarnak színpadra állítani, nyilván kell mellé egy másik is. Az sem árt, ha a díszletek hasonlóak, így elég egy szünet az átállásra. Jelen esetben még a színészekkel is lehetett trükközni, néhány ember megfelelőnek bizonyult egyikben is, másikban is. De kérdés, mire jó, mire elég ez az egész, ha a második felvonás a Mario és a varázsló, Szabó P. Szilveszter Cipollájával?
Forrás: footer.hu
|
Szörnyű világban élünk: már a vetkőzés sem segít |
Kittinkatt |
2010.12.12. 13:53 |
„Emeljük a tétet" - ezzel a kijelentéssel kezdte az évadot Kerényi Miklós Gábor, az Operettszínház igazgatója. Ennek megfelelően most Brecht epikus színházával rukkolt elő: december 3-ától játssza a Thália a Koldusoperát. Boxeralsó a közönségbe, homoerotika, emlékezetes csajbunyó - magában épp hogy hatásos apró gegek sorozata az előadás, mely egyelőre nem áll össze teljes egésszé. Némafilmes keretbe foglalva állította színpadra Béres Attila, az Operett színház rendezője az 1928-as Három filléres operát: a húszas évek korszelleme hátborzongató sminkkel, fehérre mázolt arccal és sűrű fekete szemfestékkel, néha némafilmes mozgással idéződik meg, a jeleneteket megszakító feliratok régi celluloidként vetülnek a vászonra.
|
Szerelem szép szivárvány... |
Kittinkatt |
2010.10.28. 17:48 |
A közönség mond igazi ítéletet a Rómeó és Júliáról: a Dóm téren esténként egyre nagyobb tapsot kap a musical. Kerényi Miklós Gábor a tehetséges szereplőgárdával a vitatható értékű alapanyagból is látványos, hatásos, pergő sikerprodukciót hozott létre. Ízlés kérdése, hogy zenés népszínháznak vagy szórakoztatóipari mestermunkának nevezzük-e az előadást.
terasz.hu
|
Alföldi Róbert Kabaréja a Raktárszínházban |
Kittinkatt |
2010.10.28. 17:31 |
A Budapesti Operettszínház száz férőhelyes Súgó Raktárszínházában mutatták be Alföldi Róbert rendezésében a világhírű musicalt, a Kabarét. Balázsovits Edit és Szabó P. Szilveszter főszereplésével egy nem minden tanulság nélküli előadás született, amelyet decemberben és januárban is csak öt-öt alkalommal játszanak.
|
|